Κυριακή, 5 Μαΐου 2013

Παρατράγουδα...

Το κάψιμο του Ιούδα κατά την περιφορά του Επιταφίου είναι παράδοση χρόνων στις Θεσπιές. Παλιά στήνονταν τρείς μεγάλες φωτιές όπως φαίνονται στην αεροφωτογραφία. Πρώτη φωτιά στη στροφή του Βλάχου, δεύτερη στο Ντιβάνι και Τρίτη στη στροφή του Σκιαδά. Με κίτρινο χρώμα φαίνεται η πορεία του Επιταφίου.

Κάθε γειτονιά συναγωνιζόταν για τον καλύτερο Ιούδα και την μεγαλύτερη φωτιά. Τελευταία, αφού οι περισσότερες αλάνες έγιναν σπίτια έμεινε ο Ιούδας στη στροφή του Βλάχου.

Τα παιδιά μαζεύουν ξύλα και κλίματα όσο περισσότερα μπορούν και φτιάχνουν ένα ομοίωμα του Ιούδα. Το χαρακτηριστικό του είναι ότι είναι κρεμασμένος από σύρμα και όταν η φωτιά φουντώνει ο Ιούδας κινείται σαν να χορεύει πάνω της. Η μαγκιά είναι να μπει η φωτιά την κατάλληλη στιγμή ώστε όσοι ακολουθούν τον Επιτάφιο να δουν και να απολαύσουν το θέαμα.

Παλιά θυμάμαι τα πράγματα ήταν πιο άγρια. Μέσα στο σωρό από ξύλα βάζαμε άδεια κουτιά από αεροζόλ (φλιτ), και όταν έσκαγαν γινόταν χαμός.

Φέτος λοιπόν τα παιδιά μάζεψαν τα ξύλα, έφτιαξαν τον Ιούδα και τον έστησαν το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής στη γνωστή στροφή.
Έλα μου όμως που παράγοντες της εκκλησίας και ο παπάς μουλάρωσαν και δεν ήθελαν να κάνουν τη διαδρομή μπροστά από τον Ιούδα, παρά την αντίθετη άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων, καταργώντας στη πράξη μια παράδοση δεκαετιών.

Τα υπόλοιπα είναι γνωστά και μεγάλο θέμα συζήτησης στις Θεσπιές.
Δείτε τα βίντεο πού αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

Χρόνια πολλά



  

27 σχόλια:

dp είπε...

Προτείνω η διαδρομή του Επιταφίου να μην είναι προσωπική απόφαση κανενός. Το σωστότερο είναι να συναποφασίζουν για αυτήν ο Παπάς με τον πρόεδρο του χωριού (εκπρόσωπο των πολιτών δηλαδή) και έναν εκπρόσωπο των παιδιών που συνεχίζουν το έθιμο του Ιούδα. Και φυσικά η διαδρομή να ανακοινώνεται λίγες μέρες νωρίτερα για να την ξέρουν όλοι.
Έτσι θα μπορούν να αποφευχθούν αρκετά προβλήματα όπως τα παρκαρίσματα, ο φωτισμός, η απομάκρυνση αγροτικών εργαλείων που πιθανόν να εμποδίζουν τη διέλευση αλλά έτσι θα ξέρουν και οι νοικοκυρές να περιποιηθούν ιδιαιτέρως το χώρο τους.
Έγιναν προφανώς αρκετά λάθη έως τώρα και ιδιαιτέρως προχθές όμως δε νομίζω ότι θα πρέπει να σταθούμε μόνο στο ποιος φταίει αλλά περισσότερο στο πως δε θα επαναληφθούν στο μέλλον.
Είναι νομίζω λάθος να σταθούμε στο γεγονός μόνο και μόνο για κουτσομπολίστικους λόγους. Ο καθένας κρίνεται από τις πράξεις του και τα λόγια του. Η ουσία είναι ότι πρέπει να διατηρηθεί το εκκλησιαστικό δρώμενο (περιφορά του Επιταφίου) συνδεδεμένο με το τοπικό έθιμο (κάψιμο του Ιούδα) γιατί μας ανήκουν και τα δύο. Τίποτα δεν είναι τσιφλίκι κανενός.
Ο Χριστός δεν έχει ορίσει κάποιον κουμανταδόρο του (φτάνει πια, όχι άλλο εξουσία, κατάντησε αηδία). Μα ούτε και το κάψιμο του Ιούδα μπορεί να συνεχίσει να είναι μαρτύριο για τα μικρά παιδάκια και τους γονείς τους, για τους γέρους και τις γριές με τις ευαίσθητες καρδιές, για τις έγκυες γυναίκες αλλά και για όλους όσους φοβούνται τα βεγγαλικά (φτάνει πια με τη βλακεία πριν γίνει καμία μαλακία).

Ανώνυμος είπε...

Ακριβώς.

Ανώνυμος είπε...

Το γιουχαισμα του επιταφιου κατα την επιστροφή στην εκκλησία απο αυτούς που θέλουν να κρατήσουν το έθιμο το ακούσατε;τα εκρηκτικά στα πόδια παιδιών και γυναικών τα είδατε;το μανιαμενο πλήθος των ´´προσκυνητων´´ επειδή αλλαξε η πορεία,ΌΠΩΣ και τις χριστοπαναγιες που ευλαβικά κατέβαζαν ενώπιον του. Επιταφιου τις παρατηρήσατε;η μέρα αυτη είναι ντροπη για το χωριο,δείξαμε ότι είμαστε αγροικοι,άλλοι γιατι έκαναν όλα αυτα και οι υπόλοιποι γιατι τους ανεχόμαστε.τέλος καλα έκανε ο Παπάς και αλλαξε την πορεία,όσοι πάμε στον επιταφιο,ας πάμε γι αυτόν και όχι για χαβαλέ.τον χαβαλέ ας τον κάνουμε άλλη φορα.

Ανώνυμος είπε...

Η αεροφωτογραφια που εχετε βαλει, τι χρονολογιας ειναι?
Πρεπει να ειναι αρκετα παλια...
Αν ξερει καποιος τη χρονολογια της, ας το γραψει εδω.

Π. Λ. είπε...

Απ΄ όσα ενδιαφέροντα διαβάζουμε, αναρωτιέται κανείς:
Τι είναι «έθιμο»;
Τι είδους έθιμο είναι αυτό.
Από ποιες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες κατάγεται και από ποια κοινωνική ή πολιτική ομάδα συντηρείται; Ποιους εξυπηρετεί; Μόνο αν δοθεί απάντηση στα ερωτήματα αυτά θα γίνει σωστή επιλογή και προτίμηση του ενός ή του άλλου.
Από τα πασχαλιάτικα δρώμενα όπως το σφάξιμο του αρνιού και το σούβλισμά του, το τελετουργικό του θανάτου και της αναστάσεως του θεού, το κάψιμο του Ιούδα κλπ, κάποια θυμίζουν αρχαιοελληνικές πίστεις και πομπές, κάποια θυμίζουν εβραϊκά και τούρκικα ανατολίτικα έθιμα και κάποια άλλα θυμίζουν δρώμενα της δυτικής καθολικής και ιεροεξεταστικής πίστης.
Μετά. Η απαίτηση για την συγκεκριμένη πορεία του επιταφείου έκφραζε κάποια συλλογικότητα που με δημοκρατική διαδικασία και με τους επώνυμους εκπροσώπους της ανακοίνωσε μια απόφασή της που είχε λάβει για την διατήρηση ή αναβίωση κάποιων εθίμων ή ήταν μια αυθόρμητη συμπεριφορά κάποιων ανώνυμων νέων, που ναι μεν η άποψή τους πρέπει να είναι σεβαστή αλλά η θεσμική απόφαση είναι πάντα ισχυρότερη από αυτή;
Ας δοθεί μια απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις από αυτούς που τους αφορούν για να μπορέσει κανείς να τοποθετηθεί συνολικά στο θέμα που ανέκυψε και στο οποίο ο dp έκανε μια σωστή πρώτη κίνηση-τοποθέτηση.

Ανώνυμος είπε...

Ποιος πρόεδρος dp,αυτος που πρωτοστατουσε,ή Μήπως ο έτερος τοπικός που ακόμα συνεχίζει να λέει

dp είπε...

Πρόεδρος του χωριού ένας είναι κάθε φορά. Δεν υπάρχουν πολλοί. Και αναφέρομαι σε αυτόν επειδή είναι αιρετός από Θεσπιείς και ταυτόχρονα έχει θεσμική υποχρέωση να εκπροσωπεί τους πολίτες των Θεσπιών. Από τις εκλογές του 2010 μέχρι σήμερα είναι ο Δ. Μελισσάρης.

Ανώνυμος είπε...

ο επιταφιος πρεπει να ακολοθη την πορεια που ακολουθουσε τοσα χρονια.Ειναι ενα εθιμο που δεν πρεπει να σβισει.Σε καμια περιπτωσει δεν κανονιζει ο παπας επιδει ετσι γουσταρει.Ειδαμε ολοι τους συγχωριανους μας πως φωναζαν για την πορεια του επιταφειου.Απο μικρα παιδια μεχρι μεγαλοι σε ειλικια ανθρωποι.Οσο για αυτων που κανει σχολοια για πασοκους κτλ.πρεπει να ντρεπετε.Αλλο η θρησκεια μας και αλλο τα πολιτικα. Τωρα αν πολιτευετε ο ιδιος αλλο θεμα που δεν μας αφορα.Και κατι τελευταιω.Κανενας δεν πρεπει να κρινει την ανατροφη κανενος οπως κανουν καποια ζωα.Διοτι για ζωα προκιτε.Ας κοιταξει τα χαλια του κ την δικη του ανατροφη

Ανώνυμος είπε...

Άσε μας κουκλίτσα μου...

Το συγκεκριμένο χωριό, έχει πολύ πιο σημαντικά προβλήματα από αυτό.
Και μη ξεχνάμε ότι η συμπεριφορά αυτών των νέων είναι καθρέφτης των μεγάλων. Αυτό πρέπει να μας ανησυχεί.

YΣ: η εκκλησία μας έχει καταντήσει πασαρέλα με δεκάδες κουτσομπολίστικα πάνελ.

Βάλτε ένα ξυπνητήρι επιτέλους.
(= Ξυπνήστε!)

Ανώνυμος είπε...

καλά, αυτός με το ανορθόγραφο σχόλιο, είναι πολύ ανόητος που νομίζει ότι δεν καταλάβαμε ότι το κάνει για να κρύψει την ταυτότητα του...

Ανώνυμος είπε...

Άντε γαμήσου ρε ανώνυμε των 8:25.

Ανώνυμος είπε...

Eγώ θα ξεκινήσω απο την επιλογή της πρωτόγνωρης διαδρομής, παρακάμπτωντας το μισό χωριό διαδρομή που διένυε ο επιτάφιος εδώ και πολλά χρόνια, για να επιλέξουν μία ανηφόρα με κλίση που θα ζήλευαν και οι ορειβάτες για να κατευθυνθούν όπως πολλοί πήγε το μυαλό μας στην ανάδειξη του 'εργου' που πραγματοποιήθηκε στο χωριό μας (και αναφέρομαι στα περίφημα πλέον σκαλάκια του συγχωρεμένου του Γιακέτα).Σε πολλά με βρίσκει σύμφωνο η τοποθέτηση του dp.. Κύριοι αν θέλετε να δείξετε έργο κάντε μία εκδήλωση-περίπατο και αναδείξτε τα έργα που κάνατε μην χρησιμοποιείτε τον επιτάφιο ως 'μέσο', είναι το λιγότερο αρνητικό για την εικόνα που προσπαθείτε να δείξετε, Επιπλέων θα χαρακτηρίσω την αντίδραση των συγχωριανών μου ως (σίγουρα παράνομη) ξεφέυγοντας όμως απο τις αναλύσεις θα έλεγα οτι ναι μεν υπερβολική αντίδραση αλλά ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ .. αυτό μπορούσαν να κάνουν για να δείξουν την διαμαρτυρία τους αυτό έκαναν.. Και πιστέψτε με πολλοί αν όχι οι περισσότεροι είμασταν με το μέρος τους και καταλαβαίναμε την αγανάκτισή τους. Ο κόπος που έκαναν να μαζέψουν κλίματα να προετοιμάσουν το ΕΘΙΜΟ (γιατί περί εθίμου πρόκειται) βλέποντας τον να καταρρέει σε μία απόφαση αλλάγής πορείας Α Κ Α Τ Α Ν Ο Η Τ Η. και για τους υπολοίπους .
Π.Λ όταν πας και χορεύεις στην κεντρική πλατεία την Κυριακή της αποκριάς και είσαι περήφανος/η για το καρναβάλι του χωριού σου συμμετέχεις ΣΕ ΕΝΑ ΕΘΙΜΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ (χάνεται μέσα στους αιώνες στην λατρεία του θεού Διονύσου) δεν σημαίνει οτι η εκκλησία θα πρέπει να το καταργήσει... ας συγκεντρωθούν μερικοί στην ουσία..
Οι προσωπικές επιθέσεις δεν κάνουν καλό σε κανέναν..
Οι αναφορές σε παπάδες-Αρχηγούς σε άλλα ιστολόγια είναι το λιγότερο άστοχες και οι αναφορές σε 'ψυχολογίες πλήθους' θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ευρέως και όχι όποτε μας συμφέρει (αναφέρομαι στο εν λόγω άρθρο) και θα θέσω ως παράδειγμα το κίνημα των αγανακτισμένων που πολλοί το ασπαστήκατε και μέσω γραφωμένων σας...
Αγαπητοί (και μη) συγχωριανοί (και μη) το πρόβλειμα έγκειται στην γενικότερη άρνηση επικοινωνίας μεταξύ Αρχών και πολιτών είτε νεολαίας .. και μόνο η ενέργεια των 'παιδιών' να αφιερώσουν τον πολύτιμο χρόνο τους για να συμβάλουν σε ένα έθιμο που θα ήταν ΚΟΙΝΩΣ ΟΡΑΤΟ είναι ΠΡΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ.. Ζωα δεν υπάρχουν μεταξύ μας και καλό θα είναι να λείπουν αυτές οι σκέψεις και χαρακτηρισμοί απο την φαρέτρα εκατέρωθεν..το οτι μπορούν κάποιοι να εκφράζονται δημόσια δεν σημαίνει οτι και η άποψή τους είναι σημαντικότερη απο κάποιων άλλων... Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Εμεις τα παιδια του παιζοδρομιου (με την καλη εννοια)ειμαστε ανορθωγραφη τι να κανουμε τωρα?Με τα αλλα δυο παιδια που εγραψαν μετα απο εμενα συμφωνω απολυτος.Οσο για εσενα καργιολι που μου ειπες να παω να γαμηθω θα παω μην ανησυχεις.Προσεχε ομως γιατι την επομενη φορα θα σου κανω τα μουτρα παζαρι.Και εγω αλλα και αυτοι που προσβαλες ονομαστικα.Εγω δεν προσβαλα κανεναν αλλο εκτος απο εσενα γιατι ειναι ντροπη σου να μιλας για εκκλησια και πολιτικη. Δεν υπαρχει καμια σχεσει.Για να βριζεις επομενος εσυ εισαι.Λοιπον προσεχε τοτε γιατι ολοι ξερουν ποιος εισαι.

Ανώνυμος είπε...

Θλιβερή εικόνα θλιβερών ανθρώπων,που κάνουν την τρίχα τριχια,που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το πρωτεύον απο το επουσιωδες,που νομίζουν ότι επειδή μάζεψαν κάποια δεματια κλιματα πρόσφεραν στην ιστορία και την παράδοση,που θεωρούν εθιμικο δικαίωμά τους να τρομοκρατούν με κροτίδες γεροντους και παιδια,που δεν αντιλαμβάνονται το νόημα της τελετής που παραβρισκονται (κηδεία),που κατω απο το σύμβολο που υποτίθεται προσκυνούν εξαπολυουν αισχρες ύβρεις (χριστοπαναγιες) υπο τα χχειροκροτηματα κυρίων και κυριών που πρι λίγο έκαναν τεράστιους επιδεικτικους σταυρούς και κάποιοι μάλιστα ήρθαν εξ Αθηνών για να τους κάνουν,που ήταν έτοιμοι ( το είπαν κάποιοι) να πάρουν τον επιταφιο χωρίς τον παπά και να τον κάνουν βόλτες που,που,που,......το χωριο μας μάγκες αυτη τη φορα υπέστη τεράστια ητα,ξεφτιληστικε και το χειρότερο είναι πως αυτοί που το προκάλεσαν δεν έχουν καταλάβει τίποτα και νομίζουν πως πρόσφεραν και έργο,ενω ακόμα χειροτερο είναι πως έχουν και υποστηρηχτες.

Ανώνυμος είπε...

Einai Ntopi kapoioi Na to paizoun eksousia se ena xwrio apo ta Kalutera...To ethimo tou iouda einai pollwn xronwn kai twra Ksafinaka kapoioi to petane stin Akri kai kanoun oti Nomizoun alla me sunxwritre den einai etsi.Autoi oi idioi kseftilizoun to xwrio.Sunxaritiria sta Paidia tou xwriou mas Me to kleisimo ton dromwn.Ekatsan auta ta Paidia to Mesimeri tis M.Paraskeuis na organwthoun gia na mporoun na kanoun pio wraio ton iouda apo kapoies alles fores kai <>pou ksafnika tous epiase o ponos na mpoun meta apo tosa xronia stin Ekllisia enw prin merika xronakia den Pernousan oute apeksw kanane koumanto ta teleutaia molis Deuterolepta afou perasei apo ton iouda NTROPI SAS..kai na simiwsw kaneis Den erikse xristopanagies apo ta Paidiaa etsiii kapoioi megaloi To eidan magkes kai evrizan afou teleiwse o epitafios se diaforetiko meros evrizan spitia oikogeneies kai Polla allaa!Ekeinos pou egrapse to teleutaio sxoliooo as eperne to podarakia tou na pige kai autos me ta PALIKARIA TOU xwriou pou sas epiase o ponos gia tin ekklisia kai molis gurisete tin plati sas i glwssa paei rodoni..Akoma kai oi megaloi anthrwpoi ithelan apo ekei na paei o epitafios apo ton iouda alla mas sunxwreite den kserame oti ta exete kanei plakakia oloi sas mesa stin ekklisiaaa!Apla ntropi sas!

S.B είπε...

Einai Ntopi kapoioi Na to paizoun eksousia se ena xwrio apo ta Kalutera...To ethimo tou iouda einai pollwn xronwn kai twra Ksafinaka kapoioi to petane stin Akri kai kanoun oti Nomizoun alla me sunxwritre den einai etsi.Autoi oi idioi kseftilizoun to xwrio.Sunxaritiria sta Paidia tou xwriou mas Me to kleisimo ton dromwn.Ekatsan auta ta Paidia to Mesimeri tis M.Paraskeuis na organwthoun gia na mporoun na kanoun pio wraio ton iouda apo kapoies alles fores kai na pou ksafnika kapoious tous epiase o ponos na mpoun meta apo tosa xronia stin Ekllisia enw prin merika xronakia den Pernousan oute apeksw kanane koumanto ta teleutaia molis Deuterolepta afou perasei apo ton iouda NTROPI SAS..kai na simiwsw kaneis Den erikse xristopanagies apo ta Paidiaa etsiii kapoioi megaloi To eidan magkes kai evrizan afou teleiwse o epitafios se diaforetiko meros evrizan spitia oikogeneies kai Polla allaa!Ekeinos pou egrapse to teleutaio sxoliooo as eperne to podarakia tou na pige kai autos me ta PALIKARIA TOU xwriou pou sas epiase o ponos gia tin ekklisia kai molis gurisete tin plati sas i glwssa paei rodoni..Akoma kai oi megaloi anthrwpoi ithelan apo ekei na paei o epitafios apo ton iouda alla mas sunxwreite den kserame oti ta exete kanei plakakia oloi sas mesa stin ekklisiaaa!Apla ntropi sas!

μεση λυση είπε...

τα παλικάρια του χωριού; έτσι ειναι τα παλικάρια; κλεινουν δρομους με το ετσι θελω εμποδίζοντας όχι τον παπά αλλά τον Επιτάφιο να περάσει;

μάλλον εχεις μπερδευτει λιγακι. δε λέω πως δεν είναι ωραίο το έθιμο, πως δεν πρεπει να γινεται, πως δεν κατεβαλαν προσπάθεια όσοι το ετοίμασαν, αλλά όχι ετσι!

οταν τραβάς το σχοινί ξερεις οτι ειναι πιθανο να σπασει, ε τωρα εσπασε!

επιτέλους να διαχωριστεί το εθιμο απο την ωρα τις περιφορας για να απολαυσουμε και τα δυο!

Ανώνυμος είπε...

ΣΩΣΤΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Ο ΠΑΠΠΑΣ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Κ ΝΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΠΡΙΝ Η ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΠΙΤΑΦΙΟ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΗΘΕΛΕ.ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ.ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΚΑΤΕΛΗΞΕ Η ΤΕΛΕΤΗ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΟΥ ΧΑΤΖΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ Η ΤΕΛΕΤΗ.ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΚΛΕΙΣΤΗΚΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΥΤΕ ΑΝΑΡΧΙΑ ΥΠΗΡΧΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΠΑΝΑΓΙΕΣ.ΜΗΝ ΓΡΑΦΕΤΕ ΨΕΜΑΤΑ

Ανώνυμος είπε...

Συνεχίζοντας το σκεπτικό του dp,σύμφωνα με το οποίο ο πρόεδρος θα συναποφασίζει με τον παπά τη διαδρομή του επιταφιου,προτείνω επίσης ο Πάπας να συν αποφασίζει με τον πρόεδρο για την καθαριότητα,επίσης ο αστυνομος με τον παπά για το ποιος θα μεταλαβει,ο πρόεδρος μπορει να αντικαθιστά τον παπά όταν λείπει,ο αγροφυλακας να τον ειρηνοδικη και όλη αυτη την πατέντα που στο χωριο μας θα εφευρουμε να την κάνουμε εξαγωγή και να κονομισουμε.Αν μας πουν ότι παντού στον κόσμο υπάρχουν αρμοδιότητες άλλες για τον παπά,άλλες για τον πρόεδρο κτλ,εμείς θα τους πούμε ότι είμαστε απο το ρημοκαστρο και θα καθαρίσουμε.Αμ πως

S.B είπε...

Nai ta palikaria tou xwrio etsi nai kala ekanan kai epimenw..akoma kai o papa manolis pou ton legame oloi mas idiotropo den Apefuge pote na min Perasei apo kai gia onoma tou theou pia an pernouse kai fetos o epitafios apo ton Iouda ti tha ekanan ta paidia ston Kosmoo tha ton Skwtonan...Irthan kapoioi mesa stin ekklisia ws epitropi kai Psaltes kai kanoun Koumanto stin Ekklisia oxi me sunxwreite den paei etsi oloi mas Prosferoume stin Ekklisia alla pote mas den tin Eidame kapws...Kai na seimiwsw kati kapoioi Megaloi anthrwpoi pou therountai tis ekklisia meta to SOOU pou dimiourgisan oi idioi arxizan kai evrizan aisxra...pROS TA paidia,mas Sunxwreite polu alla oute anarxikoi eimaiste opws apokalesate orismenoi oute tipota..An eseis pisteuete oti auto pou egine itan swsto kanete megalo lathos o Epitafios tha pErnaei apo tin strofi Tou Vlaxou gia xronia akoma eite to theloun merikoi Ekklisistikoi tupoi eite Oxi...

dp είπε...

Επειδή προφανώς δεν κατάλαβες την πρότασή μου την διατυπώνω αλλιώς. Την διαδρομή πρέπει να την συναποφασίζουν Α) ο κόσμος του χωριού, Β) τα παιδιά που καίνε τον Ιούδα, Γ) η Εκκλησία. 1500 άτομα μαζί όμως δε γίνεται γιατί είναι πολλοί. Άρα ένας ή δύο ή όσοι θέλεις εσύ εκπρόσωποι των Α,Β,Γ. Αν δε σου αρέσουν αυτοί οι εκπρόσωποι βάλε τους δικούς σου. Αρκεί να υπάρξει διάλογος κι όχι μονομερής απόφαση.

S.B είπε...

Wraia swsta kai me sunxwreis de to katalava aplaa eida kati pou den mou arese pio panww...Exeis apoluto dikio giati Emeis oi idioi Kseftilizoume to xwrio mass!apla den itan swsto olo auto itan adiko gt egw akousa oti olos o kosmos ithele na perasei apo ekei o epitafios telos pantwn tou xronou na doume!

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΑΠΗΤΆ ΘΕΣΠΙΑΚΑ γιατί αφαιρέθηκαν τα βίντεο;

Ανώνυμος είπε...

giati ta aytokinhta poy htan sto video htan brwmika kai den elege na ta blepoyn etsi

S.B είπε...

xaxaxa Klaiw apo ta geliaaa..Ta video afairethikan GIATI eidan merikoi tis fatses tou den ennow ta paidiaa kai to lathos touuus kai de sumferei kanenann!

Ανώνυμος είπε...

swstos

Ανώνυμος είπε...

Αφού φαίνεται το γιατί λείπουν τα βίντεο μου φαίνεται περίεργο γιατί συνεχίζετε να ρωτάτε.