Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011

«ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»


Όχι στο σχολείο της αγοράς και της ημιμάθειας.
Να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες εργασιακές-λαϊκές ανάγκες,
οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, των παιδιών μας
Απαιτούμε:
§  Καμία κατάργηση, καμία συγχώνευση σχολείων. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές. Σύγχρονο πρόγραμμα σχολικής στέγης υπαγμένο στο κράτος και κατάργηση των ΣΔΙΤ.
§  Στα ολοήμερα τμήματα να εξασφαλιστούν:1) Πλήρης σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2)Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών, 3)15 μαθητές/τμήμα κι ένας δάσκαλος να τα βοηθά στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα, 4) Όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες.
§  Έκτακτο κονδυλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων! Μηδενικό ΦΠΑ στους λογαριασμούς και τις δαπάνες των σχολικών επιτρόπων. Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία. Να ανέβει η φορολογία για το μεγάλο κεφάλαιο στο 45%.
§  Ούτε ένα € από την τσέπη των γονιών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων,  τραπεζοκόμων & καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων κ.λ.π.
§  Μέτρα για τους ανέργους γονείς και τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς (επίδομα ανεργίας στο 80% του μισθού-μειωμένα τιμολόγια ΔΕΚΟ, θέρμανση). Να προσμετράται ως συντάξιμος ο χρόνος της αδιοριστίας-ανεργίας. Δωρεάν σίτιση, μεταφορά, περίθαλψη όλων των μαθητών.
§  Άμεση καταβολή όλων των δεδουλευμένων στους εκπαιδευτικών. Αφορολόγητο όριο ο μισθός του νεοδιόριστου. 1900 ευρώ πρώτος μισθός σε Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση. Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
§  Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί από το ΥΠΕΠΘ. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του νόμου 3848/2010 και του ΑΣΕΠ. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι-αναπληρωτές) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
ü  Όχι στον «Καλλικράτη», στο αποκεντρωμένο-διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς.
ü  Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, ενιαία παιδεία για όλους
ü  Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία.
ü  Πλήρη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
Ο λαός δεν είναι καταδικασμένος να ζει ούτε στη φτώχεια ούτε στην αμορφωσιά!
Πλούτος και γνώση υπάρχουν για να μπορούν όλα τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα και οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει.

2 σχόλια:

Έρμος Καστριώτης είπε...

Συχνά μπερδεύουμε την συνεπή επαναστατικότητα κάποιας οργάνωσης με την διατύπωση αιτημάτων που ξεπερνούν κατά πολύ το κλίμα αλλά και το κοινωνικό περιβάλλον οπότε ‘επαναστατικώ δικαίω’ ένα άλλο καθεστώς ίσως μπορεί να υλοποιήσει. Η ανακοίνωση που δημοσιεύεται εδώ είναι αυτού του τύπου. Μια συνδικαλιστική οργάνωση παρουσιάζει τις απόψεις της και τα αιτήματα της για τον ρόλο και την αποστολή του σχολείου. Ότι κατά καιρούς έχει αναφερθεί για την βελτίωση της παιδείας έχει πέσει στο χαρτί και . . . βλέπουμε. Κι ενώ ο τίτλος παραπέμπει στην τρέχουσα κατάσταση, στο κείμενο παρατίθενται όλα τα αιτήματα από γεννήσεως εργατικού κινήματος.

Αυτός ο τρόπος παρουσίασης των αιτημάτων φανερώνει την άγνοια για την ουσία των όσων αναφέρονται σε σχέση με το σύγχρονο σχολείο αλλά και την υποτίμηση προς τους πιθανούς αναγνώστες του κειμένου οι οποίοι δεν ανήκουν στην συγκεκριμένη παράταξη / οργάνωση και δεν ‘φαντασιώνονται’ τα πράγματα όπως οι συντάκτες της ανακοίνωσης. Επίσης το τσουβάλιασμα αιτημάτων που μπορούν άμεσα να ικανοποιηθούν με άλλα που έχουν σχέση με ριζικές κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές, ακυρώνει πρακτικά τα πρώτα. Ικανοποιεί την επαναστατική ματαιοδοξία των συντακτών της ανακοίνωσης αλλά αποτρέπει τους πολίτες να συσπειρωθούν γύρω τους.

Εν πάση περιπτώσει από όλο το κείμενο δύο σημεία τουλάχιστον είναι προκλητικώς άσχετα με την πραγματικότητα. Το ‘Όχι στο σχολείο της αγοράς’ και το ‘οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει’. Διότι ο τρόπος της σημερινής παραγωγής είναι η ‘αγορά’ και συνεπώς πρέπει η εκπαίδευση να προσαρμόζεται στις ανάγκες που πράγματι υπάρχουν. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις χώρες του κόσμου και ασχέτως κοινωνικοί συστήματος. Επίσης το δεύτερο αίτημα θα είχε λογική εφόσον υπήρχε στοιχειώδης σχεδιασμός και σύνδεση παραγωγής και πανεπιστημίου κάτι που όχι μόνο δεν ισχύει αλλά και που οι συντάκτες της προκήρυξης ρητώς το αρνούνται ‘μετά βδελυγμίας’σ' αυτόν τον κόσμο.

Ανώνυμος είπε...

Sostos o Ermos.