Σάββατο, 17 Ιανουαρίου 2009

Διάλογος για την διέξοδο από την κρίση πριν οι εξελίξεις γίνουν μη αναστρέψιμες.

Στη μικρή σχετικά διαδρομή μας στο διαδίκτυο, με την γνωστή απήχηση και επισκεψιμότητα, προσπαθούμε πάντα, χωρίς να είμαστε βέβαιοι ποτέ ότι το πετυχαίνουμε, να τείνουμε στον αρχικά διακηρυγμένο στόχο μας: Να γίνουμε ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό μέσο επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων και προβολής των προβλημάτων του τόπου μας που θα λειτουργεί με πλουραλισμό, διαφάνεια, χωρίς προκαταλήψεις και πολλές φορές σε βάρος ακόμα και της προβολής των ιδεών μας, γιατί έχουμε, μέχρις ουτοπίας, πίστη στις δυνάμεις των ενημερωμένων και άρα ενεργών πολιτών.

Παράλληλα με την προσπάθεια αυτή, εκδηλώθηκε, όπως ήταν φυσικό και η εξαρτημένη αντανακλαστική αντίθεση, δηλαδή, μια συντηρητική τάση και κοντόφθαλμη ιδιοτελής προσπάθεια αυτοάμυνας μιας μικρής ομάδας δημοτών, που έχει διαδημοτική και σχεδόν διακομματική σύνθεση, η οποία πολλά χρόνια τώρα αγωνίζεται με σκοπό να μην υπάρχει τίποτα διαφορετικό από τον εαυτό της και η οποία αναπαράγεται η ίδια σαν άτυπος μηχανισμός χρησιμοποιώντας, κατά την προσφιλέστερη μέθοδό της, σαν μέσο, όχι την ενημέρωση αλλά το κουτσομπολιό, την συκοφαντία, την υπονόμευση κάθε πρωτοβουλίας και συλλογικότητας και την καλλιέργεια μοιρολατρίας στους πολίτες, γεγονότα τα οποία έχουν οδηγήσει τον τόπο στην κατάκτηση της πρωτιάς από το τέλος τουλάχιστον σε Βοιωτικό επίπεδο.

Εδώ ξεπουλιέται ο τόπος στους ξένους και εισπράττονται μεσιτικά. Νέμονται κρυφά χορηγίες, επιδοτήσεις και οικονομικές ενισχύσεις και σε αντάλλαγμα «δίνονται» πληροφορίες και άνθρωποι. Δεν υπάρχει καμία περιβαλλοντική ανησυχία παρά μόνο αδιαφορία για την ρύπανση του περιβάλλοντος που ο «μηχανισμός» ρυπαίνει όσο μπορεί. Στην πράξη είναι σύμμαχος και όργανο των μεγάλων συμφερόντων που απεργάζονται την μετατροπή του τόπου σε μια απέραντη βιομηχανική χαβούζα, σύμφωνα με ειλημμένες αποφάσεις και έγγραφα και εξυπηρετεί την υποταγή των πολιτών σε αυτές τις προοπτικές.

Οι πολιτιστικές απόψεις έχουν σαν κυρίαρχο στοιχείο το κουτσομπολιό και θεμελιώνονται σε ότι χειρότερο έχει να παρουσιάσει η σύγχρονη υποκουλτούρα. Για την ανάπτυξη, ενώ υπάρχουν ευθύνες για την παρακμή της αγροτικής παραγωγικής δραστηριότητας και την ανυπαρξία συγκεκριμένου σύγχρονου κοινωνικού αναπτυξιακού προσανατολισμού, παράλληλα υπάρχει και το όραμα για την μετατροπή της περιοχής σε σύγχρονα Οινόφυτα.
Για την αυτοδιοίκηση, την συνεταιριστική δραστηριότητα και όποιαδήποτε άλλη συλλογική προσπάθεια και πρωτοβουλία, προσπαθιέται να υποταχθούν οι εκπρόσωποί της σε διαδικασίες παρασκηνίου και να διαμοιρασθούν οι θητείες και τα ιμάτιά της. Για την πολιτική σκέψη και στάση των πολιτών αντί για ενημέρωση και για ενωτική γόνιμη αντιπαράθεση δημιουργείται πόλωση και διχασμός, λές και κυριαρχούν οι ανταγωνιστικές ταξικές διαφορές μεταξύ των κατοίκων αυτού του τόπου.

Οι επισημάνσεις αυτές, οι οποίες αποτελούν τμήμα των απόψεων που επικρατούν στην μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών και συζητούνται ανεπίσημα και αποσπασματικά, αναφέρονται σε πραγματικές καταστάσεις για τις οποίες πρέπει, επί τέλους, να ανοίξει επίσημη συζήτηση και διάλογος για την διέξοδο από αυτές, έστω και στο παρά πέντε γιατί σύντομα οι εξελίξεις που δρομολογούνται για τον τόπο μας θα είναι μη αναστρέψιμες. Αυτό τον διάλογο και την ανταλλαγή απόψεων θέλει να προκαλέσει τούτο το άρθρο.

2 σχόλια:

ενας φίλος είπε...

Συμφωνώ αλλά γιατί δεν γινόσαστε πιό συγκεκριμένοι;

ΘΕΣΠΙΑΚΑ είπε...

Φίλε,αποφύγαμε να φωτογραφίσουμε πρόσωπα. Αναφερόμαστε σε καταστάσεις, κυρίως. Αν θέλεις να αναφερθούμε σε πρόσωπα, ευχαρίστως αλλά όχι ανώνυμα στο διαδίκτυο αλλά επώνυμα και μπροστά ο ένας στον άλλο. Για να έχει το δικαίωμα να μας απαντήσει. Γιατί και εμείς μπορεί να κάνουμε λάθος.